Défilement des Logos
INDEXED BY
DATABASE DGRST ASJP crossref AJOL SEARCH BASE Acadmic-BCDI MLA ISSN SSRN COPERNICUS ipindexing MIAR mirabel OpenAlex OUCI RAOD worldcat1 DataCite ISIDORE DRJI COSMOS OPENAIRE OSF ascidatabase ASI-INDEX EuroPub LIBRIS openedition J-Gate-Indexed scilit DLibraries EZB zdb-katalog emarefa MAKTABA UNIV-BIBLIOTHEEK IE-University Harvard-Library UBL-UNIVESITATS Website 1 scienceopen Archiving dataverse.harvard Registered Signed DORA Journal-Accounts GOOGLE-SCHOOLAR semanticscholar ACADAMIA ORCID NO CLASS CALENDA julib-extended asianindexing  FH-Aachen DTU-FINDIT SJSU-library  eth-swisscovery  mtmt kobvlogo  bib berlin california-university

The Role of Electronic Scientific Platforms for Students in the Field of Sciences and Techniques of Physical Activities and Sports

Khalifa Azzali
University Echahid Cheikh Larbi Tebessi, Algeria
 khalifa.azzali@univ-tebessa.dz
https://orcid.org/0009-0003-6151-8575

Abstract

This study aims to understand the role of electronic scientific platforms for students. The study adopted a descriptive-analytical methodology and included a sample of 50 first-year students from the Institute of Physical Education and Sports Sciences in Tebessa. To achieve the study’s objectives, an electronic questionnaire was prepared to assess students’ attitudes towards the effectiveness of the Moodle e-learning platform. After data collection, analysis was conducted using statistical methods such as frequencies, percentages, means, and standard deviations. The study found that students’ attitudes towards the e-learning platform were positive. The study recommends leveraging the various media and multiple options provided by these platforms to improve the quality of digital educational content delivered to students, aiming to enhance learning motivation and foster positive attitudes towards this mode of education

Keywords: Artificial intelligence, electronic platform, E-learning, electronic learning platform, field

DOI: https://doi.org/10.70091/Atras/vol06no01.44

How to Cite this Paper :

خليفه عزالي .(2025) . دور المنصات العلمية الالكترونية لطلبة ميدان علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضية. مجلة أطراس، 6(1)، 656-669 

References:

الانصاري، رفيدة عدنان. (2021). “الاتجاه نحو استخدام المنصات التعليمية الالكترونية لدى طلبة جامعة طيبة”. مجلة العلوم التربوية والنفسية، 5(7):33 -51.
بللعج، أسماء. (2024). “دور التكنولوجيا الرقمية والذكاء الإصطناعي في تحسين التعليم”. مجلة التطوير العلمي للدراسات والبحوث، 5(18):282-268.
بونوار، حادة. (2021). “طرق التعليم عن بعد عبر المنصة الالكترونيE-Learning”. الملتقى الوطني الافتراضي: طرائق التدريس في الجامعة بين ضرورات الرقمنة ومقتضيات تحقيق الجودة، كلية الحقوق والعلوم السياسية، جامعة 8 ماي 1945 قالمة،1-27.
رعاش، المبارك وأوباح، حاج. (2021). “استخدام المنصات الالكترونية في تطوير التعليم عن بعد منصة إيزيكلاس Easyclass   أنموذجا”. مجلة دراسات في التنمية والمجتمع، 6(3):247-257.
سارة، محمود يوسف. (2020). “المنصات التعليمية المستخدمة في المكتبات المدرسية”. مجلة بحوث کلية الآداب. جامعة المنوفية، 31(123):1-31.
سليماني، عزالدين ومدبحي، سلمى. (2024). “اتجاهات طلبة جامعة سكيكدة نحو التعليم الالكتروني منصة موودل”. مجلة التنمية وإدارة الموارد البشرية بحوث ودراسات، 11(1):231-212.
صالحي، طارق. (2011).” التعليم الالكتروني واقع لابد منه”. مجلة الباحث في العلوم الانسانية والاجتماعية،3 (6):288-294.
عبد الله، موسى وأحمد، حبيب بلال. (2019). الذكاء الاصطناعي ثورة في تقنيات العصر. ط 1. المجموعة العربية للتدريب والنشر. القاهرة. مصر.
العردان، وافي بن متعب الدزري. (2020). “أثر توظيف المنصة الإلكترونية القائمة على استخدام موقع Easy Class  لتنمية التفكير التأملي والانخراط في التعلم لدى طلبة كلية التربية بجامعة حائل”. مجلة كلية التربية جامعة المنصورة، 111(1):124- 170 .
عفيفة، حمزة. (2024). “التعليم الالكتروني وتأثيره على التحصيل الدراسي لطلبة الجامعات الجزائرية منصة المودل (Moodle)  نموذجا “. مجلة دراسات، 12(2):484-469.
الفائز، عبد العزيز وعسيري، أحمد. (2024). “مساهمة منصات التعليم عن بعد في تحقيق أهداف العملية التعليمية”. مجلة كلية التربية، 40(2):68-39.
محسن، علي عطية. (2009). البحث العلمي في التربية مناهجه، أدواته، وسائله الاحصائية. ط 1. دار المناهج للنشر والتوزيع. الأردن.
هاشمي، رشيدة وملياني، عبد الوهاب. (2024). “الإطار المفاهيمي للذكاء الاصطناعي”. مجلة التراث، 14(2): 47-56.

Copyright for all articles published in ATRAS belongs to the author. The authors also grant permission to the publisher to publish, reproduce, distribute, and transmit the articles. ATRAS publishes accepted papers under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0) License. Authors submitting papers for publication in ATRAS agree to apply the CC BY-NC 4.0 license to their work. For non-commercial purposes, anyone may copy, redistribute material, remix, transform, and construct material in any media or format, provided that the terms of the license are observed and the original source is properly cited.