Défilement des Logos
INDEXED BY
DATABASE DGRST ASJP crossref AJOL SEARCH BASE Acadmic-BCDI MLA ISSN SSRN COPERNICUS ipindexing MIAR mirabel OpenAlex OUCI RAOD worldcat1 DataCite ISIDORE DRJI COSMOS OPENAIRE OSF ascidatabase ASI-INDEX EuroPub LIBRIS openedition J-Gate-Indexed scilit DLibraries EZB zdb-katalog emarefa MAKTABA UNIV-BIBLIOTHEEK IE-University Harvard-Library UBL-UNIVESITATS Website 1 scienceopen emarefa Archiving dataverse.harvard Registered Signed DORA Journal-Accounts GOOGLE-SCHOOLAR semanticscholar ACADAMIA ORCID NO CLASS CALENDA julib-extended asianindexing  FH-Aachen DTU-FINDIT SJSU-library  eth-swisscovery  mtmt kobvlogo  bib berlin california-university
created by mebarki merouane ATRAS journal

Title: The Fences and Tissues in Counter-Representation:  How to Suckle from the Wolf Without Biting You by Amara Lakhous as a Case Study

فتيحة عاشوري
  جامعة الشاذلي بن جديد(الجزائر)

Abstract

Our research paper seeks to investigate how the fences of representation work and expose the savage wolf latent in the Western man, by investigating the tissues of the narrative that resist it in prolonging cultural racism and calling for a humane cultural equation, so the novel How to Suckle from the Wolf Without Biting you by Amara Lakhous along with intellectual studies was a legitimate defense mechanism to limit the forms of domination and end the myth of representation and guardianship, we chose the cultural critical approach as a mechanism to investigate the Western cultural patterns and how they work In the worlds of truth/reality and fiction/narrative, by posing questions related to the question of the ego and the fate of the self, and at the same time they are questions that reread the other in terms of exposing its arguments centered on this self, which seeks through its counter-cultural discourse to smash these arguments, hence it is an issue that tries to extrapolate how these implicit cultural fences that surround the boundaries of the counter-cultural representational discourse appear, to see how far this discourse was able to weave an argument condemning this biased, racist cultural representation?

Keywords:

Amara Lakhous’ How to Suckle from the Wolf Without Biting, cultural representation, counter-cultural representation, narratives of resistance

How to Cite this Paper:

عاشوري فتيحة. (2024). أسيجة التمثيل و أنسجة التمثيل الثقافي المضاد- قراءة في رواية ‘كيف ترضع من الذئبة دون أن تعضك؟ لـعمارة لخوص. مجلة أطراس، 5(2)، 354-362

References

إدريس الخضراوي، (2012). الرواية العربية وأسئلة ما بعد الاستعمار، ط1، دار رؤية للنشر.
تيري هنتش، (2006). الشرق الخيالي ورؤية الآخر، ط1، دار المدى للطباعة والنشر والتوزيع.
جون ماكلويد، (2020). نظرية ما بعد الاستعمار والروية، ط1، مؤسسة بيان للترجمة والنشر والتوزيع.
 سعيد إدوارد، (2004). الثقافة والامبريالية، ط4، دار الآداب
سعيد إدوارد، (2006). الاستشراق: المفاهيم الغربية للشرق، ط1، دار رؤية للنشر.
سعيد إدوارد، (2008). السلطة والسياسة والثقافة، ط1، دار الآداب.
عمارة لخوص، (2006). كيف ترضع من الذئبة دون أن تعضك؟، ط2، منشورات الاختلاف.
محمد بوعزة، (2014). سرديات ثقافية: من سياسات الهوية إلى سياسات الاختلاف، ط1، دار الأمان.
هومي.ك. بابا، (2006). موقع الثقافة، ط1، المركز الثقافي العربي.

Hamdi, I.(2021). Contre- discours sociopolitique dans le roman de Mourad Djrnel « Les Sens Interdits ». Revue ATRAS, 2(2), 26-31.

Copyright for all articles published in ATRAS belongs to the author. The authors also grant permission to the publisher to publish, reproduce, distribute, and transmit the articles. ATRAS publishes accepted papers under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0) License. Authors submitting papers for publication in ATRAS agree to apply the CC BY-NC 4.0 license to their work. For non-commercial purposes, anyone may copy, redistribute material, remix, transform, and construct material in any media or format, provided that the terms of the license are observed and the original source is properly cited.